تعريف دقيق مديريت ارتباط با مشتري يا CRM چيست؟


عبارت مديريت ارتباط با مشتري يا CRM از  اوايل دهه نود ميلادي وارد حوزه مديريت و بازاريابي شده است. بررسيها نشان مي دهد که اين اصطلاح تقريبا از زماني که توماس سيبل، مدير و مالک Siebel Systems عنوان «مديريت ارتباط با مشتري» را در مورد نرم افزار توليدي خود به کار برد، به تدريج درادبيات مديريت و بازاريابي رايج شد.  هنوز در مورد تعريف مديريت ارتباط با مشتري يا Customer Relationship Management، اتفاق نظري وجود ندارد. بسياري از شرکتهاي فعال در حوزه تکنولوژي اطلاعات، CRM يا مديريت ارتباط با مشتري را مجموعه نرم افزارها يا خدماتي ميدانند که به اتوماسيون بازاريابي، فروش و خدمات کمک مي کند. CRM با اين تعريف، تا حد زيادي به حوزه ي تکنولوژي نزديک مي شود.



بخش ديگري از فعالان حوزه مديريت، تاکيد دارند که CRM نگرشي با تاکيد بر ايجاد، حفظ و توسعه و تعميق رابطه با مشتريان است و در اين نگرش، ممکن است از تکنولوژيهاي روز استفاده بشود يا نشود. حتي کتابهايي در حوزه CRM وجود دارند که براي تاکيد به جنبه هاي مديريتي در مديريت ارتباط با مشتري، هيچگونه اشاره جدي به امکان استفاده از تکنولوژي در اين حوزه نکرده اند. اين افراد، تعريف سابقه ي تاريخي CRM و مديريت ارتباط با مشتري را با جملات پيتر دراکر آغاز ميکنند: هدف هر کسب  و کاري، ايجاد و نگه داشتن مشتري است.


اين نوع از بحثها در حدي جدي است که بسياري از کتابهاي حوزه مديريت ارتباط با مشتري، براي تاکيد بر ميانه رو بودن، چنين عناويني را در توضيحات خود به کار مي برند: CRM – A Balanced Approach  يا مديريت ارتباط با مشتري با نگاهي متوازن و توجه همزمان به جنبه هاي مديريتي و جنبه هاي تکنولوژيک.   CRM به عنوان ابزار تکنولوژيکي قوي به کمک شما آمده و درجمع آوري اطلاعات شما از مشتريان ، افزايش سرعت عمل شما در پاسخگويي به آنها که در نهايت به جلب رضايت مشتريان خواهد انجاميد وافزايش ميزان فروش   کمک خواهد کرد. در يک عبارت خلاصه تر مي توان گفت CRM خود تخصصيست که در آن سه عامل مشتري ، فرآيندها و تکنولوژي به موازات هم  و همه در جهت رسيدن به هدفي واحد که بهينه سازي ارتباط مشتريان با يک سازمان يا واحد توليدي مي باشد در حرکتند.

CRM يا همان مديريت ارتباط با مشتريان ميباشد که يک استراتژي تجاري طراحي شده اي است تا از هزينه ها  کاسته  و باعث افزايش منافع يک سازمان در راستاي استحکام وفاداري به  مشتريان باشد.  يک سيستم مديريت ارتباط با مشتريان درست ، اطلاعاتي از تمامي منابع داخلي و منابع مرتبط خارجي يک سازمان براي پشتباني کردن يک مشتري  به همراه خواهد داشت. CRM مشتريان را در يک سيستم يکپارچه بازاريابي ، فروش و پشتيباني در هر نقطه اي که قرار دارند پوشش ميدهد و در سريعتر  رسيدن در اهداف هاي نهايي يک سازمان در اين سه هدف  ياري خواهد داد. 


سيستم مديريت ارتباط با مشتريان در قالب يک نرم افزار  به معناي مفهوم ارتباطات داخلي و خارجي  يک سازمان ،  برمحور فلسفه مشتري مداري در کل امور يک سازمان  تاکيد  و هدايت آن را به عهده ميگيرد. بالا بردن سطح فروش با استفاده از تاکتيتهاي استراتژي بازرايابي و فروش   براي بوجود آوردن سطح رقابتي براي اعضاي يک سازمان از مزاياي ديگر استفاده يک CRM  در سازمان ها و شرکت ها ميباشد.  CRM   يک استراتژي برنامه ريزي شده است که با آموزش دادن و هدايت کردن کارمندان به شما نحوه چگونگي درک و فهم نياز هاي بيشتر مشتريان را آموزش داده  تا روابط افراد يک سازمان و مشتريان آن را استحکام بيشتري ببخشد د.  قلب موفق يک سازمان وابسته به رابطه خوب مشتريان با  سازمان ميباشد که اين موفقيت با مديريت ارتباط با مشتريان بوجود مي آيد و شرکت داده کاوي روش با تحقيقات و بررسي هاي متعدد خود در سالهاي اخير در پايه ريزي و تحقق رسيدن اهداف شرکتها و سازمانها منطبق با شرايط و قوانين کشور  ايران شما را در رسيدن به اين اهداف با استفاده از سيستم ارتباط با مشتريان روش  ياري خواهد کرد.

نرم افزار CRM چيست؟

CRM يک استراتژي برنامه ريزي شده است

يک ,ارتباط ,مشتريان ,مديريت ,crm ,سازمان ,ارتباط با ,مديريت ارتباط ,يک سازمان ,با مشتريان ,با مشتري

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها


مطالب اینترنتی fandoghiii مطالب اینترنتی برنامه نویسان کوثر trewq wasetbrwt سنترال نیوز تی تی دانلود بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. academicfiles دانلود فایل